Mala Lengua  
 
AfroCubaWeb
  Home - Portal | Music - Musica | Authors - Autores | Arts - Artes 
  Site Map - Mapa del Sitio | News - Noticias | Search ACW - Buscar en ACW 
 
  Mala Lengua
 
Schedule

Video/DVD

Music


buena.jpg (8961 bytes)

Granma analyzes the BVSC phenomenon

Reviews

Article in Granma

Contacting Buena Vista Social Club Presents' Agents

Links

Buena Vista Social Club

This is a CD, not a band, but it won a grammy and due to their popularity, the participants kind of became a band. Now they have become a veritable industry, with spin-offs. They were put together by Juan de Marcos Gonzalez and Ry Cooder, who was fined $25,000 by the US Treasury's OFAC as a result. Savvy German film director Wim Wender made a beautiful film of this project - catch it if you can, or get the video. See also our article, Buena Vista Social Club Critics, self-criticism, and the survival of Cuban Son - November, 2000, by Eugène Godfried

The players and singers of the 'son de Cuba' have nurtured this very refined and deeply funky music in an atmosphere sealed off from the fall out of a hyper-organised and noisy world. In the time of about a hundred and fifty years, they have developed a beautiful ensemble concept that works like greased lightning. This album is blessed with some of the finest musicians in Cuba today - their dedication to the music and rapport with each other is unique in my experience. Working on this project was a joy and a great privilege.  This music is alive in Cuba, not some remnant in a museum that we stumbled into. I felt that I had trained all my life for this and yet making this record was not what I expected in the 1990s. Music is a treasure hunt. You dig and dig and sometimes you find something. In Cuba the music flows like a river. It takes care of you and rebuilds you from the inside out. My deepest thanks to everybody who participated in this record.   -- Ry Cooder, from the liner notes

The son music's African roots are discussed in an interesting note from Radio Havana's Eugene Godfried.

Buena Vista Social Club was recorded with Compay Segundo (vocals, guitar, congas), Eliades Ochoa (vocals, guitar), Ibrahim Ferrer (vocals, bongos, clave), Ry Cooder (acoustic & electric slide guitars, guitar, oud, bolon, mbira, percussion), Ruben Gonzalez (piano).

Also includes: Juan de Marcos Gonzalez (conductor, guiro, background vocals), Julio Alberto Fernandez (vocals, maracas), Manuel "Puntillita" Licea (vocals, congas, and a friend of Chacha's), Omara Portuondo (vocals), Benito Suarez Magana (guitar), Barbarito Torres (laoud), Manuel "Guajiro" Mirabal (trumpet), Orlando "Cachaito" Lopez, Salvador Repilado Labrada (bass), Joachim Cooder (drums, udu drum, dumbeck, conga), Alberto "Virgillo" Valdes (maracas, background vocals). 

Recorded at Egrem Studios, Havana, Cuba, March, 1996. Liner notes by Nick Gold and Nigel Williamson. up.gif (925 bytes)

up.gif (925 bytes)
Granma analyzes the Buena Vista phenomenon, 8/14

Buenavista Social Club
PEDRO DE LA HOZ
Granma, 8/14/00

Muchas mentiras, algunas piadosas, otras impúdicas, y no pocas interesadas por el comercio, rodean el fenómeno Buenavista Social Club y es buena la ocasión para refutarlas. Aquí va una de menor alcance: se dijo que este del último viernes fue el primer concierto de BSC en Cuba. La del año pasado en la Cinemateca, ¿fue una presentación ficticia acaso?. Hay otras peores como la que pretende acreditar a Ry Cooder el descubrimiento de unos "viejitos olvidados".Lo leí en El País, de España, a propósito del lanzamiento, este verano, de un libro con las fotos del rodaje de la película de Win Wenders. La propia cinta de Wenders, con su Oso berlinés y el Oscar norteamericano, no deja de emanar el tufillo colonial que contaminó al redactor de la nota (que no era de los muy profesionales críticos musicales del diario) sobre el libro: el salto de unos pobres músicos, habitantes en una ciudad de calles ruinosas, perros callejeros y carromatos inclasificables, a la Nueva York de las Torres Gemelas, el Lincoln Center y las marquesinas de Broadway es tan hiriente y grotesco como el viaje de Tarzán a la jungla de asfalto.

Pongamos las cosas en su sitio. Fue Juan de Marcos González, director de Sierra Maestra, quien reclutó el talento de BSC y lo puso en las manos de Ry Cooder, guitarrista y compositor de obra apreciable —recuérdese su paso por la formación Captain Beefheart, su colaboración con The Rolling Stones y la creación de bandas sonoras para el cine—, y experto, eso sí, en buscar en el Tercer Mundo lo que el Primero necesita. Así lo ha estado haciendo desde los 70, cuando sumó al hawaiano Gabby Pahummi y al indio V. M. Bhatta grabaciones suyas, y ya se sabe lo que significó en su carrera la experiencia de Talking Timbuktu, que hizo famoso al guitarrista maliense Alí Farka Touré.

Los "viejitos" más conspicuos de la fórmula inicial no eran músicos ignorados ni venidos a menos en nuestro país. Ya habían registrado sus nombres en la historia musical de la isla: Compay Segundo en Los Compadres (y con nuevos aires a partir de sus temas cantados por Pablo Milanés, Sara González y Moncada y sus presentaciones especiales en la Smithsonian Institution, adonde lo llevó Danilo Orozco, y en el Primer Encuentro del Son y el Flamenco, en Sevilla, por solicitud de Alicia Perea); Rubén González en la Orquesta Jorrín; Ibrahim Ferrer en Chepín-Chovén y Los Bocucos; Eliades Ochoa en el Cuarteto Patria; Omara Portuondo en Las D`Aida y como solista (su versión de La era está pariendo un corazón, de Silvio Rodríguez, fue un himno de los jóvenes de los 60). Les hacía falta mayor resonancia internacional y esa es la que trabajaron muy bien Cooder (al margen de la guitarrita hawaiana exótica y molesta del primer disco y la intromisión de su hijo percusionista), el sello World Circuit y Wenders, aprovechando que BSC había nacido en el momento justo y en el lugar adecuado, cuando la música cubana tenía mucho que decir al mundo.

Buenavista Social Club es hoy una marca de fábrica que no cabe en una camisa de fuerza. Cooder, el productor Nick Gold, un zorro astuto en el mercado, y World Circuit han construido una sólida saga discográfica, que vende millones de copias, con protagonismos sucesivos para Rubén González, Ibrahim Ferrer y Omara Portuondo. Y es una especie de locomotora por la cual nuestra música, la de todos los tiempos, está aireándose fuera y, por qué no, dentro de Cuba.

El producto de BSC, en cualesquiera de sus versiones, es tan genuino que no puede ser tergiversado, por mucho que, entre otras mentiras, haya quienes traten de presentar este caso como mera postal nostálgica —lo más inocente— o como si en los últimos cuarenta años —y ahora viene la insidia— la música en la Isla se hubiera detenido y por eso hay que mirar a la supuesta Cuba eterna prerrevolucionaria.

BSC ha conquistado al mundo a golpe de novedad, entendida esta tal como Emilio Grenet, a propósito del boom cubano de los 30, dijera: "Lo que se presenta ahora como algo nuevo, capaz de producir nuevas emociones, no es algo que se haya improvisado como una atracción turística, sino el logro espiritual de un pueblo que ha luchado durante cuatro siglos para encontrar un medio de expresión."

Y ese medio de expresión, complejo en su riqueza, emergió, con todo su esplendor, en el concierto del teatro Karl Marx, cuyo escenario se hallaba flanqueado por el mural que Frémez concibió para las Tribunas Abiertas. Música tradicional y contemporánea a la vez, repertorio antológico y figuraciones atrevidas no solo en las improvisaciones de los solistas —cuánto se disfruta con el imaginativo Jesús Aguaje Ramos en el trombón, o con Orlando Cachaíto López arañando y golpeando el contrabajo, más cercano a Yaco Pastorius que a su pariente Cachao, o con el ex Irakere Javier Zalba, que le aporta un nuevo hálito a la flauta charanguera y mantiene su hegemonía en el saxo barítono, o con la trompeta del Guajiro Mirabal, que parece postmoderno de tantas citas incorporadas a su discurso, o con Manuel Galbán, ex Zafiros y ex Batey, en la guitarra—, sino en el diseño tímbrico y la concepción armónica que subvierten los cánones estrechos de la tradición.

Por razones de fatiga física, debido a su avanzada edad, Rubén González se reserva para momentos culminantes —a veces se echa de menos, ante el bajo porcentaje de danzones en el concierto, y la ausencia irreparable del que da título al proyecto— pero ahí entra Adolfo Pichardo, que posee oficio y suficiente solvencia como para sostener la andanada musical. Y entra también Demetrio Muñiz, uno de los más inteligentes orquestadores que haya conocido, para completar una banda que nos recuerda los mayores logros de Bebo Valdés y Armando Roméu.

Y las voces. Ibrahim, todo un príncipe, desliza los boleros con soltura y apela a los recursos de la montería picaresca cuando se trata de pasar revista a Arsenio Rodríguez y a Faustino El Guayabero Oramas. Omara es la de siempre. O mejor dicho, la que siempre está en el futuro. Porque resume la estética de Ella Fitzgerald y Sara Vaughn con la herencia de la trova y la guaracha, y ante esa síntesis es imposible no pensar en que el arte de su voz se dispara hacia mañana.

Todos son profetas en su tierra y por eso lo son en el mundo. BSC, con tal amplitud de criterios y un diapasón tan amplio de posibilidades, nos representa íntimamente. up.gif (925 bytes)

Scheduled tours  

USA & Puerto Rico, 2013

www.pollstar.com/resultsArtist.aspx?ID=241521&SearchBy=buena%20vista

 

Buena Vista Social Club Presents Cachaito López, Guajiro Mirabal, Manuel Galbán, Jesús "Aguaje" Ramos, 2006

"This extraordinary line-up of Buena Vista Social Club™ stalwarts, together with an 11-piece band direct from Havana, are set to bring audiences some of the finest Cuban music ever made.

Echoing the classic Motown and Stax revue shows of the 1960s these unique live shows will take audiences on a musical excursion going from the original Buena Vista Social Club™ recordings of 1996 right up to the present day. Cachito, Guajiro Mirabal and Manuel Galbán will each feature material from their acclaimed solo albums, while Jesús ‘Aguaje’ Ramos looks to the future, showcasing material from his forthcoming solo album due for release on World Circuit later in 2006, ten years after the original Buena Vista album." -- www.sasamusic.com/00_buenavista_presents/artist_home.htm

October 2006

date day country     City     Venue phone                www
13 Fri France Toulouse La Halle aux Grains   www.grandinterpretes.fr
14 Sat Spain Palafrugell Festival de Jazz Costa Brava    
17 Tue UK Canterbury Festival - The Marlowe Theatre   www.canterburyfestival.co.uk
19 Thur UK Perth Concert Hall   www.horsecross.co.uk
20 Fri UK Whitby Musicport Festival   www.musicport.fsnet.co.uk
21 Sat UK Glasgow Big Big World   www.soundsfine.co.uk
22 Sun UK Belfast Whitla Hall   www.belfastfestival.com
24 Tue Ireland Dublin National Concert Hall   www.nch.ie
25 Wed Holland Utrecht Muziekcentrum Vredenburg +31 (0)30 2314544 www.vredenburg.nl
26 Thur Holland Eindhoven Muzikzentrum Frits Philips +31 (0)40 2442020 www.philipshall.nl
28 Sat Holland Groningen Oosterpoort +31 (0)50 3680368 www.de-oosterpoort.nl
29 Sun Holland Enschede Muziekcentrum Enschede +31 (0)53 4858585 www.podiumtwente.nl
31 Tue Germany Karlsruhe Tollhouse    


November 2006

date day country    CitY    VENUE   PHONE   WWW
1 Wed Switzerland St Gallen

Tonhalle

   
3 Fri Germany Leverkusen Jazz Festival    
5 Sun Austria Graz Orpheum    
6 Mon Croatia Zagreb Lisinski    
8 Wed Belgium Antwerp      

 

2002

01/21/02  Cerritos, CA   Cerritos Center 

Tour Date Listings for
Buena Vista
Social Club presents Orquesta Ibrahím Ferrer & Rubén González y su Grupo (Compay Segundo has separate tour)  - Updated 6/1/00 [old]

Check venues for times, tickets. 
Thanks to IMN for tour info on the US, SASA Music for Europe

05/30/00 Malaga, Spain Plaza De La Merce
06/01/00 Brussels, Belgium Palais Des Beaux-Arts
06/03/00 Dresden, Germany Zwinger
06/25/00 Wiesen, Austria Festival
06/26/00 Linz, Austria Schlossberg
06/28/00 Poznan, Poland Malta Festival
06/30/00 Hamburg, Germany Stadtpark
07/01/00 Cologne, Germany Tanzbrunnen
07/03/00 Athens, Greece Lycabettus Theatre
07/05/00 Istanbul, Turkey Jazz Festival
07/07/00 Berlin, Germany Waldbuhne
07/08/00 Ludwigsburg, Germany Residenzschloss
07/20/00 Copenhagen, Denmark Falkoner Theatre
07/21/00 Molde, Norway Molde Jazz Festival
07/22/00 Pori, Finland Pori Jazz Festival
07/24/00 Sallent, Spain Pirineos Del Sur Festival
07/26/00 Barcelona, Spain Poble Espanyol
07/27/00 Nyon, Switzerland Paleo Festival
07/29/00 London, UK Hyde Park
07/31/00 Manchester, UK Bridgewater Hall
10/13/00 Milwaukee, WI Uihlein Hall

Older info...up.gif (925 bytes)

Date

City

State or
Country

Location

01/21/00

 

Jamaica

Jamaica Grande Resort

01/27/00

San Juan

PR

Centro de Belles Artes

01/31/00

Boston

MA

Orpheum Theatre

02/01/00

Boston

MA

Orpheum Theatre

02/03/00

Newark

NJ

New Jersey Performing Arts Center

02/04/00

New York

NY

Beacon Theatre

02/05/00

New York

NY

Beacon Theatre

02/07/00

Washington

DC

DAR Constitution Hall

02/08/00

Baltimore

MD

Meyerhoff Symph. Hall

02/10/00

Atlanta

GA

Rialto Center

02/12/00

New Orleans

LA

Saenger Theatre

02/14/00

Austin

TX

University Of Texas

02/15/00

Houston

TX

Jones Hall For Perf. Arts

02/18/00

Los Angeles

CA

Wiltern Theatre

02/19/00
02/20/00

Oakland

CA

Paramount Theatre

02/23/00

Los Angeles

CA

Royce Hall

02/25/00

Portland

OR

Arlene Schnitzer Hall

02/26/00

Seattle

WA

Paramount Theatre

02/27/00

Vancouver

BC

Orpheum Theatre

And, in Europe 2000, thanks to SASA Music (updated 3/18)

"Buena Vista Social Club presents Ibrahim Ferrer & Ruben Gonzalez"

APRIL 
27 TT SPAIN La Coruña Coliseu tel: 00-34-902-15 00 25 www.bbvtickets.com
28 F SPAIN Madrid Palacio de Congresos

1 - En todas las oficinas de Caixa Catalunya
2 - Por telfono llamando al 902 10 12 12
3 - En este Website: www.telentrada.com
4 - Grandes Almacenes FNAC Callao. Tel: 00 34 91 595 61 29

29 PORTUGAL Lisbon Atlantico-Pavilhao

MAY
2 FRANCE Strasbourg Halle Rhenus www.fnac.com or tel : 00-33-803-020040

4      FRANCE Grenoble Summum www.fnac.com or tel : 00-33-803-020040

5 FRANCE Marseilles Le Dome www.fnac.com or tel : 00-33-803-020040

6 FRANCE Toulouse Zenith www.fnac.com or tel : 00-33-803-020040

9 FRANCE Rennes Le Liberté www.fnac.com or tel : 00-33-803-020040

10 FRANCE Paris Zenith www.fnac.com or tel : 00-33-803-020040

13 UK London Royal Albert Hall tel: 00-44-207-589 8212 sold out, ring for returns

14 UK London Royal Albert Hall tel: 00-44-207-589 8212 sold out, ring for returns

16 ITALY Napoli Palapartenope tel: 00-39-02-54271 or 00-39-081-7616363

17 ITALY Rome Santa Cecilia tel:00-39-8088352 or 00-39-06-68801044 (theatre)

19 ITALY Milan Teatro Smeraldo        tel: 00-39-02-54271 or 00-39-02-29006767 (theatre)

20 ITALY Milan Teatro Smeraldo

23 GERMANY Frankfurt Alte oper sold out

24 GERMANY Frankfurt Alte oper sold out

26 SWITZERLAND Zurich Volkshaus TicketCorner, tel 00-41-848 800 800 or www.ticketCorner.ch

29     SPAIN Murcia El Auditorio

JUNE

1     BELGIUM Brussels Palais des Beaux-Arts

3     GERMANY Dresden Zwinger

25    AUSTRIA WIESEN FESTIVAL info + tickets: JAZZ PUB WIESEN tel: 0043 (0) 2626 816 48 0 website: www.wiesen.at

26 AUSTRIA LINZ Schlossburg Kartenbro Pirngruber tel: 0043 (0)732 77 28 33

28    POLAND MALTA Festival www.malta-festival.info.poznan.pl

30 GERMANY HAMBURG Stadtpark tel:00-49-40-418068

JULY

1 GERMANY COLOGNE Tanzbrunnen tel: 00-49-40-418068

3 GREECE ATHENS tel: 00-30-1-72 95 0089

5 TURKEY ISTANBUL Jazz Festival

7 GERMANY BERLIN Waldbühne tel: 00-49-40-418068

8 GERMANY LUDWIGSBURG Residenzschloss/ Immenhof tel: 00-49-40-418068

9 GERMANY MUNICH Königsplatz tel: 00-49-40-418068

12 FRANCE BAYONNE Arenas www.fnac.com

13 FRANCE LA ROCHELLE Franco-Folies www.fnac.com

14 ITALY UMBRIA Jazz Festival

16 HOLLAND DEN HAAG North Sea Jazz Festival

20 DENMARK Falconer Theatre tel: 00-45 7015 6565 www.billetnet.dk www.motordenmark.dk

21 NORWAY MOLDE Jazz Festival

22 FINLAND PORI Jazz Festival www.porijazz.fi

27 SWITZERLAND NYON Paleo festival www.paleo.ch

****************************************************
David Flower
SASA MUSIC
309, Aberdeen House
22-24 Highbury Grove
London N5 2EA
UK

tel:(00-44)-0207 359 9232
fax:(00-44)-0207 359 9233

1999

Date City State Location
10/20/99 Washington DC Lisner Auditorium
10/22/99 New York NY Beacon Theatre
10/24/99 Boston MA Symphony Hall
10/26/99 Montreal QC Le Spectrum
10/27/99 Montreal QC Le Spectrum
10/29/99 Toronto ON Massey Hall
10/30/99 Ann Arbor MI Hill Auditorium
11/03/99 Chicago IL Chicago Theatre
11/04/99 Minneapolis MN Northrop Auditorium
11/06/99 Oakland CA Paramount Theatre
11/07/99 Arcata CA California St. University
11/09/99 Santa Fe NM Sweeney Center
11/11/99 Boulder CO Boulder Theater
11/13/99 Escondido CA California Center
11/16/99 San Luis Obispo CA San Luis Obispo Co. P.A.C.
11/18/99 Cerritos CA Cerritos Center
11/20/99 Los Angeles CA Royce Hall
11/21/99 Tucson AZ Centennial Hall

  up.gif (925 bytes)

Musicians who played on the Buena Vista Social Club 
They are periodically on tour.   Check each musician out for his or her schedule:

Ibrahim Ferrer
Ruben Gonzalez
Juan de Marcos Gonzalez
Omara Portuondo 
Eliades Ochoa
Barbarito Torresup.gif (925 bytes)

 

Kudos for Cuban music in U.S.

BY PEDRO DE LA HOZ (Granma daily staff writer)

THE 1998 Grammy Awards, held in New York City, brought Cuban musicians two moments of great joy. Not only did the best album of the year in the tropical music category go to Buena Vista Social Club, a record cut at the EGREM studios featuring a constellation of veteran son performers, but also the Latin jazz category went to Havana, the only recording to date by Crisol, a band created in Havana last spring by Chucho Valdés and U.S. trumpeter Roy Hargrove....

...Rarely has a record [Buena Vista Social Club] encountered the praise of the most demanding critics and sold so well among such dissimilar audiences: Hispanics and white Americans, British and Greeks, Spaniards and Italians, French and Swedes, those who feel an affinity for Latino culture and those who are discovering that identity for the first time.

Ry Cooder, the general producer of the record and the owner of World Circuit records, as well as the person in the United States who deserves the most credit for this award, defined this production as a blessing, noting that thanks to Juan de Marcos González, the founder of the Sierra Maestra band, he was able to bring together several of Cuba's best musicians, stars in their own right but better as a group, with a special relationship between them.

Buena Vista Social Club offers a panorama of son, trova and danzón [see Cuba Danzón '98 festival] , including the number which lends its title to the CD, written by the legendary Orestes López, and "Pueblo Nuevo" (New People) by maestro Guillermo Rubalcaba. It has a coherent, well-conceived base. Pieces by songwriters such as María Teresa Vera, Rafael Ortiz, Sindo Garay, El Guayabero, Guillermo Portabales and Ernesto Duarte shine in performances by major Cuban musical stars, including Omara Portuondo and Compay Segundo, Puntillita and Elíades Ochoa, Cachaíto and Rubén González, Guajiro Mirabal and Ibrahim Ferrer, Barbarito Torres and Lázaro Villa, Juan de Marcos and Ry Cooder (a fantastic guitarist), and the ineffable Compay Segundo and some of his boys in the unforgettable "Chan chan."

For the rest of the article, see Granma: http://www.granma.cu/1998/98mar2/10mar4i.html

up.gif (925 bytes)

Reviews

Village Voice  2/24/98 Ranked #21 in the Village Voice's 1997 Pazz & Jop Critics' Poll. 

Rolling Stone (9/18/97) - 3.5 Stars (out of 5) - "...revisit[s] the lovelorn ballads, patriotic hymns and gentle son-based dance numbers heard in swank Havana lounges as far back as the 1920s....enduring reminders that in Cuba, the wisdom of the ages still counts for something." 

Entertainment Weekly (10/03/97) - "...The rhythms vary, but the sound is gentle yet flamboyant throughout. It brims with warmth." 

Q Magazine (1/98) - Included in Q Magazine's "50 Best Albums of 1997."

Vibe (11/97) - "...The beguiling fusion of Cooder's twangy slide guitar with the danzón [see Cuba Danzón '98 festival] and other, conga-tinged Afro-Hispanic rhythms...makes for an exciting multicultural marriage..."

Music

 

buenavistax.jpg (5214 bytes) Buena Vista Social Club
Ry Cooder
Wea/Atlantic/Nonesuch
1. Chan Chan
2. De Camino A La Vereda
3. El Cuarto De Tula
4. Pueblo Nuevo
5. Dos Gardenias
6. Y Tu Que Has Hecho?
7. Veinte Anos
8. El Carretero
9. Candela
10. Amor De Loca Juventud
11. Orgullecida
12. Murmullo
13. Buena Vista Social Club
14. La Bayamesa

Click here for samples notes.gif (95 bytes), pricing & to order  ==> Amazon.com

Buena Vista Social Club Video & DVD
105 minutes

In 1996, composer, producer, and guitar legend Ry Cooder entered Egrem Studios in Havana with the forgotten greats of Cuban music, many of them in their 60s and 70s, some of them long since retired. The resulting album, Buena Vista Social Club, became a Grammy-winning international bestseller. When Cooder returned to Havana in 1998 to record a solo album by 72-year-old vocalist Ibrahim Ferrer, filmmaker Wim Wenders was on hand to document the occasion. Wenders splits the film between portraits of the performers, who tell their stories directly to the camera as they wander the streets and neighborhoods of Havana, and a celebration of the music heard in performance scenes in the studio, in their first concert in Amsterdam, and in their second and final concert at Carnegie Hall. The songs are too often cut short in this fashion, but Buena Vista Social Club is not a concert film. Wenders weaves the artist biographies with a glimpse of modern Cuba remembering its past, capturing a lost culture in music that is suddenly, unexpectedly revived for audiences in Havana and around the world. Wenders makes his presence practically invisible, as if his directorial flourishes or off-screen narration might deflect attention from the artists, who do a fine job of telling their own stories through interviews and music. It's a loving portrait of a master class in Cuban music, with a vital cast of aging performers whose energy and passion belie their years. --Sean Axmaker
Click here for details, pricing & to order VHS  ==> Amazon.com

Click here for details, pricing & to order DVD  ==> Amazon.com

 

Contacting Buena Vista Social Club Presents' North American Agentup.gif (925 bytes)
(for Europe, see below)

International Music Network
These folks represent Chucho Valdes world-wide and Buena Vista Social Club Presents, Ibrahim Ferrer, Rubén González, and the AfroCuban Allstars in North America. They have up to date concert listings.

2 Main Street., 4th Floor.
Gloucester, MA 01930

Phone: 978-283-2883
Fax: 978-283-2330

E-mail: music@imnworld.com
Website: http://www.imnworld.com

Contacting Buena Vista Social Club Presents' UK/Europe Agent

SASA MUSIC
David Flower
309, Aberdeen House
22-24 Highbury Grove
London N5 2EA
UK

David Flower rab@sasa.demon.co.uk

fax:(00-44)-0207 359 9233

Links

German Film Archive: on the Buena Vista Social Club film by Vim Venders (English)
http://www.german-cinema.de/archive/b/buena_vista_social_club_E.html

Official Buena Vista Social Club film web site
http://www.buenavista-socialclub.comup.gif (925 bytes)

Wikipedia
en.wikipedia.org/wiki/Buena_Vista_Social_Club

 


Contacting AfroCubaWeb

Electronic mail
acw_AT_afrocubaweb.com [replace _AT_ with @]
Got a question?  Post it in our Discussion Group.

[AfroCubaWeb] [Site Map] [Music] [Arts] [Authors] [News] [Search this site]

Copyright © 1997 AfroCubaWeb, S.A.